Blog List

http://www.facebook.com/pages/Ayat-takleh-blah/193241157386009

Sunday, February 13, 2011

Jenis-Jenis Kuasa Psikik

KUASA PSIKIK DAN ESP


 Kuasa psikik dan penerimaan deria tambahan atau ESP(Extra-Sensory Perception)adalah fenomena minda yang paling sukar dijelaskan di samping saling dipercayai.Ramai yang percaya bahawa grak hati adalah sejenis kuasa psikik,satu cara untukmengakses misteriayaupun pengetahuan khas tentang dunia dan masa depan.Para pengkaji telah menguji mereka yang mendakwa memiliki kuasa psikik,namun hasil kajian di bawah keadaan terkawal adalah negatif mahupun tidak jelas.Ada yang berkata kuasa psikik tidak boleh diuji malah diperkecilkan apabila berhadapan dengan sains.Jika benar,sains tidak mampu membuktikan atau menafikan kewujudan kuasa psikik.


Setakat ini,pelbagai jenis ESP telah pun digambarkan:-


*Clairvoyance,penglihatan jarak jauh.Tanggapan paranormal terhadap orang,tempat ataupun kejadian dengan luar biasa.


*Precognition atau retrocognition ,biasanya dianggap sama seperti Clairvoyance, tetapi merantas masa.


*Kebolehan seperti membaca Aura dan intuisi perubatan,penerimaan aspek yang tidak boleh diterima oleh kebanyakkan orang.

*Pscychometry,clairvoyance,clairaudience,clairsentience,clairlience dan clairgustance.Penerimaan terhadap aspek ke atas perkara yang tidak boleh diterima orang lain mengikut deria yang lain.


*Psikokinesisi ,kebolehan untuk menggerakkan objek dengan minda tanpa menyentuhnya secara fizikal.


*Empathic,kebolehan untuk mengesan emosi orang lain dan merasainya sendiri.


*Pengalaman "keluar dari tubuh"dengan menerima persekitaran dengan deria yang lain

*Perantaraan,kebolehan untuk berkomunikasi dengan roh manusia atau haiwan yang telah mati




Fatwa Ulamak Berikut adalah fatwa Dar al-Ifta’ Mesir tentang YOGA. Kemungkinan boleh dikaitkan dengan amalan kuasa minda, tenaga dalaman, chakra, aura dan seumpamanya. Bahawa pergerakan senaman semata-mata yang bermanfaat bagi tubuh atau sebahagian anggota badan, tidak salah dan tidak haram tetapi ini tidak dinamakan yoga. Bahawa apa yang disandarkan kepada nama ini (yoga) semestinya dikaitkan dengan konsep ‘guru’ (mursyid), konsep cakra (titik-titik pusat) dan konsep ‘energi’ (tenaga tertinggi), semuanya ini konsep-konsep yang berkaitan dengan keberhalaan dan kesyirikan. Adapun hanya pergerakan semata-mata maka ia tidak dinamakan dengannya (yoga). Pemaksaan seseorang untuk menamakan pergerakan-pergerakan badan ini sebagai yoga tidak harus dari segi syara’. Ia termasuk dalam bab menamakan sesuatu dengan bukan namanya yang boleh menatijahkan penghalalan atau pengharaman sesuatu, dan ia telah pun ditegah. Rasulullah SAW bersabda: ”Akan ada manusia di kalangan umatku yang meminum arak yang mereka gelarkan bukan dengan namanya”. Riwayat Abu Daud dan Ibnu Majah daripada Abi Malik al- Asy’ari r.a. Dalam riwayat al-Darimi daripada ’Aisyah r.a.h. menyebut: ”Mereka menamakannya dengan selain namanya lalu menghalalkannya (arak)







Peringkat kesedaran minda manusia.
 
  1)Beta
 Peringkat kesedaran minda tentang perkara perkara yang fizikal yang berkait rapat dengan pancaindera seperti deria rasa,deria bau,deria dengar dan sebagainya.Seperti contohnya kita mendengar radio setiap hari
  2)Alpha
 Peringkat kesedaran minda tentang perkara perkara yang berkait rapat tentang  emosi,fikiran,khayalan dan perasaan.Peringkat ini berkaitan dengan alam keruhanian dan kejiwaan.Amat jarang manusia yang boleh mencapai peringkat ini.Dalam peringkat inilah terletaknya apa yang dikatakan sebagai'Extra Sensory Perception 'yang bermaksud 'Persepsi deria tambahan'.
 
  3)Theta
 Peringkat ini adalah sambungan daripada peringkat Alpha,tetapi lebih dalam lagi.Minda peringkat ini adalah peringkat orang yang tidur.Extra Sensory Perception juga terdapat pada peringkat ini.Alam mimpi adalah teletak pada alam ini.Orang yang sampai pada peringkat ini tidak terganggu oleh kebisingan alam ini,ketenangan alam ini sungguh luar biasa.
 
  4)Delta
 Peringkat ini tidak ada kesedaran langsung.Seperti orang mati.Pada peringkat ini tiada siapa yang sedar langsung.Seperti orang yang dibius ketika pembedahan

 
Insya Allah anda akan diajar dengan teknik mudah untuk mencapai peringkat kesedaran Alpha yang mana anda akan mendapat menguasai kuasa minda dalam erti kata sebenar.






 Faedah Kuasa Minda                        
Merapatkan diri kepada Allah Taala
Menghilangkan stres
Menyelesaikan pelbagai masalah dengan secepat yang  mungkin
Mencapai kesedaran yang mendalam tentang diri
Menguatkan ingatan
Mengurangkan sakit sakit ringan
Mencapai hajat dalam berbagai bagai keperluan.Insya Allah
Membuang tabiat buruk
Ketenangan yang sukar digambarkan
     
Idea mencurah curah
Pemikiran kreatif
Penyelesaian masalah tanpa berfikir

Sekarang,anda tidak perlu bersusah payah
menghabiskan duit beribu ringgit  untuk menghadiri
kursus berkaitan kuasa minda,Kuasa itu telah ada pada
anda,anda hanya perlu membangunkannya sahaja.

 MULAI SEKARANG BELAJARLAH KUASA  MINDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




8 comments:

cm mne nk gune atau belajar bnda ni smue???

This comment has been removed by the author.

Saya rasa saya dah sampai peringkat Alpha tapi belum lagi sampai peringkat Theta..😅

Wow srs aku dah sampai theta 😱

Teruskan berkhayal mungkin sampai peringkat lagi tinggi yg dinamakan peringkat buto

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More